رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

داشتن هدف در زندگی

یکی از رمزهای موفقیت و پیروزی  انسان  داشتن هدف در زندگی است. اهداف هر فرد باید بر اساس واقعیات و شرایط موجود و توانایی های خود او انتخاب شود. این اهداف نباید ناشی از توهم و زیاد آرمانی باشند که رسیدن به آن ها غیر ممکن باشد و همچنین نباید آنقدر بی ارزش و کم اهمیت باشند که دستیابی یا عدم حصول آن ها  برای فرد خوشایند نباشد. اهداف میتوانند بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت باشد. این اهداف هیچ مغایرتی با یکدیگر ندارند بلکه لازم و ملزوم یکدیگرند و شرط رسیدن به اهداف بلند مدت حصول اهداف کوتاه مدت و میان مدت است. آنانی که هدف ندارند نمی دانند که به کدامین سو روانه اند و لاجرم هر آنچه را که برایشان پیش می آید باید بپذیرند.

نظرات 2 + ارسال نظر
سعید یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:39 ق.ظ http://www.edupsy.parsiblog.com

موافقم
بارها در مرز مرگ و زندگی توقف کردم به خودم هشدار دادم زندگی بدون هدف ارزش نداره و اگه بخوام زندگی کنم باید هدف داشته باشم. هنوز هم گاهی وقتا با خودم فکر میکنم هدفی که انتخاب کردم ارزش تحمل رنج زندگی رو داره یا نه؟

هدف داشتن یعنی باور کردن اینکه من میتوانم و آنانی باور دارند میتوانند دست به عمل خواهند زد، ممنونم از نظر شما

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:39 ق.ظ

سلام خسته نباشید چرا مطالبی که باید دانلود بشه باز نمیشه ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد