رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

چه تخفیف بزرگی خورده است قیمت زن

در روزنامه خراسان مطلبی با عنوان «آرایش های غلیظ و متانتی که به حراج گذاشته می شود» خواندم که برایم قابل تامل بود. موارد زیراز نکات قابل توجه این مطلب بود:

  • در کشورهای توسعه یافته زنان بالای 40 سال مشتریان اصلی مواد آرایشی محسوب می شوند در حالی که در ایران گروه سنی 22 تا 24 سال بزرگترین گروه مصرف کننده مواد آرایشی را تشکیل می دهند.
  • خرید مواد آرایشی 10 تا 15 درصد هزینه های خانوارهای ایرانی را به خود اختصاص می دهد.
  • 40 درصد دختران در سن 14 تا 15 سالگی یکی از لوازم آرایشی را استفاده می کنند که دلیل عمده آن جلب توجه است.
  • بسیاری از کشورهای تولیدکننده مواد آرایشی معتبر بیشتر صادر حننده مواد آرایشی خود هستند تا مصرف کننده

دلایل عمده استفاده افراطی زنان از وسایل و لوازم آرایشی از نظر روانشناسان موارد زیر ذکر شده بود:

  • خلاء عاطفی به دلیل ارتباط های سرد در محیط خانواده
  • تبلیغات رسانه ها و برنامه های تلویزیونی
  • نگاه ابزاری به زنان
  • فقدان اعتماد به نفس در مصرف کنندگان لوازم آرایشی
  • ضعف مبانی اعتقادی و ارزشی در خانواده

منبع: روزنامه خراسان ، شماره 17505

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد