X
تبلیغات
نماشا
رایتل
چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1389 @ 10:21 ق.ظ

نگاه مصرفی به تعلیم و تربیت

تصورش را بکنید بعد از خواندن کلی مطلب در باره اهمیت تعلیم و تربیت و توجه مضاعف به آن و همچنین مطالعه ی مطالبی در دانشگاه درباره ی بکارگیری روش های نوین تدریس و همچنین توجه به تفاوت های فردی و ارائه درس با توجه به سبک های یادگیری هر کدام از دانش آموزان، در یکی از مناطق دوزبانه کشور وارد کلاسی بشوید که حدود 36 نفر دانش آموز پایه اول که حتی دوره آمادگی و پیش دبستانی را نگذرانده اند حضور دارند. در این جا "درون سازی" و "برون سازی"  پیاژه نیز برای "تعادل جویی"  ساخت شناختی شما کارساز نیست. چون تفاوت ساخت شناختی آرمانی  شما که در طول تحصیل  و در عالم خیال در شما شکل گرفته است با واقیت آنقدر زیاد است که  حتی خود کسانی که در تعلیم و تربیت صاحبنظر هستند توانایی اداره این کلاسها را نخواهند داشت و شاید نیاز به نظریه پردازی مجدد باشد. متاسفانه هنوز افرادی در بدنه ی تعلیم و تربیت حضور دارند که نگاه آن ها به آموزش و پرورش، نگاه مصرفی است و فراگیران و معلمان را به عنوان یک کالای مصرفی می دانند. و به هر زحمتی که شده می خواهند از تعداد معلمان بکاهند تا هزینه های مالی آموزش پرورش را کاهش دهند حتی اگر این کاهش معلم به بیسوادی سرمایه های انسانی فردای جامعه تمام شود.