رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

آنگاه که اخلاق حرفه ای رنگ ببازد

 استاد دکتر بشارت، از روان‌شناسان صاحب‌نام کشور، اطلاعیه‌ای در مورد عمل غیرمسئولانه و بدور از اخلاق حرفه‌ای یکی از مراکز مشاوره در تهران را منتشر کرده‌اند که برای ما مصداق واقعی گندیدن نمک است. سکوت در مورد چنین پدید‌ه‌هایی برای صاحبان حرفه‌ای که اساس کارشان با صداقت، درستی و اعتماد است، جایز نیست. از آنجایی‌که ایشان خواستار بازتاب این اطلاعیه شده‌اند در ادامه متن نامه‌ی دکتر بشارت را منعکس کرده‌ام. نباید اجازه دهیم محیط پاک حرفه‌ای روان‌شناسی در ایران با اقدامات منفعت‌طلبانه عده‌ای مسموم شود.
به نام خدا
همکاران ارجمند و دانشجویان عزیز
با عرض سلام و تحیت،
بدین وسیله به اطلاع می رساند که یکی از مراکز مشاوره به نام "مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی عصر اندیشه" که خود را دارای "مجوز رسمی از سازمان بهزیستی استان تهران" و "مورد تایید نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران" معرفی کرده است، در اطلاعیه تبلیغاتی خود به شیوه ای غیرحرفه ای و ضداخلاقی ادعا کرده است که:
1) مورد تایید نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران است;
2) به میزان سه برابر طول دوره هریک از کارگاه های خود گواهی کارورزی صادر می کند; و
3) اینجانب یکی از مدرسان کارگاه آموزش جنسی آن مرکز هستم.
هر سه ادعای فوق علاوه بر این که غیرحرفه ای و ضداخلاقی محسوب می شوند، قطعاً پی گرد قانونی خواهند داشت و حتماً مسولان سازمان بهزیستی استان تهران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران با اقدامات به موقع و برخورد جدی، از حرمت و حیثیت مراکز مشاوره و جامعه روانشناسان و مشاوران ایران دفاع خواهند کرد. اما در خصوص ادعای سوم، اینجانب هم وظیفه خود می دانم که علاوه بر پیگرد قانونی این ادعا که نوعی کلاهبرداری محسوب می شود، به اطلاع شما بزرگواران برسانم که بنده اصلاً این مرکز را نه می شناسم، نه با آن همکاری داشته ام، نه با من در مورد برگزاری کارگاه صحبتی شده است، و نه ... من هم پس از مشاهده بروشور تبلیغاتی این مرکز از آن خبردار شدم! ادعایی است کاملاً بی اساس و کذب محض!
با عنایت به نکات فوق، از فرد فرد روانشناسان و مشاوران خدوم و زحمتکش، همکاران و دانشجویان گرام، انتظار می رود به هر نحو که می دانند و می توانند در محکومیت این عمل ناصواب اقدام و اطلاع رسانی کنند تا در آینده شاهد این قبیل رفتارهای ضداخلاقی نباشیم و خدای ناکرده به آبروی روانشناسان و مشاوران لطمه ای وارد نشود.
        با تشکر
دکتر محمد علی بشارت
   استاد دانشگاه تهران
      04/08/1391

نقل از: گذر عمر
نظرات 1 + ارسال نظر
...؟؟؟!!! یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:23 ب.ظ

واقعاهمچین چیزایی تاسف برانگیز وغیرقابل تحمل هستن امیدوارم بشه باهاشون برخورددرست وقانونی کرد تادوباره همچین مشکلاتی پیش نیاد.
من به طوراتفاقی وبلاگتون رو دیدم جالب وبه روزه موفق باشید.

با سلام و تشکر از اظهار نظر شما. به امید روزی که هیچ تهدید متوجه اعتبار جامعه علمی کشور نباشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد