رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

بی تکلیفی مشاوران

نمی دانم مطلب را چگونه آغاز کنم. شاید هم تیتر را اشتباه انتخاب کردم. امسال برای من اولین تجربه در سمت مشاور مدرسه بود. اما تردید دارم که سال آینده نیز در این سمت بمانم یا نه. امسال برای اولین بار سیستم نرم افزار مشاور مدرسه در سطح کشور راه اندازی شد و قرار بود از هفته اول مهر ماه این نرم افزار با سناد وصل شود تا اطلاعات دانش آموزان وارد این نرم افزار شود اما  بعد از چند ماه معطلی این اتفاق افتاد. اما آیا مشکل مشاوره در مدارس نبود نرم افزار مشاوره بود. به نظر بنده مشکل اصلی در مشاوره نداشتن نیروی انسانی متخصص است. و همچنین افرادی که تحت عنوان مشاور جذب آموزش و پرورش شده اند آموزش های لازم برای کار با دانش آموزان را ندیده اند. بعد از حدود 8 ماهی که مشاور مدرسه هستم حتی یک کلاس توجیهی برای کاربرد نرم افزار مشاوره در سطح شهرستان نیک شهر برگزار نشده و علاوه بر آن کلاسهایی که مشاوران را با مشاوره تحصیلی به صورت عملی آشنا کند در دستور کار قرار نگرفته است. و این باعث شده است که مشاوران حتی با شرح وظایف خود آشنا نباشند. البته خیلی از مشاوران ممکن است تحصیلات آکادمیک داشته باشد و با نظریات مشاوره آشنا باشند اما بین نظر و عمل فرسنگ ها فاصله است. بنده نیز به شدت این ضعف را در خود احساس می کنم اما دریغ از یک کارگاه مشاوره تحصیلی؟؟؟؟