قبلا در یادداشتی تحت عنوان نگاه مصرفی به تعلیم و تربیت به بعضی از سیاست های نادرست که بر نظام تعلیم و تربیت سایه انداخته است اشاره کردم. امید می رفت با نگاهی واقع بینانه و با اجرای طرح تحول بنیادین سایه نگاه مصرف گرایی و سطحی نگری (که در بازدیدهای بازرسان آموزش و پرورش مشاهده می شود و قابل تأمل است) در آموزش و پرورش از بین برود. اما ظاهرا این سیاست تشدید شده است و چه نخبگان و جگرگوشه هایی که به بهانه صرفه جویی مادی از امکانات اولیه و ابتدایی آموزش رایگان محروم می شود. آیا می توان سرمایه های انسانی را به بهانه کاهش هزینه ها در تنگنا قرار داد؟ وقتی به کیفیت تعلیم و تربیت کاری نداشته باشیم، وقتی به برونداد های آموزش و پرورش کاری نداشته باشیم، وقتی دلمان را به آمارهایی که خودمان از میزان صحت و سقم آن ها اطلاع داریم اکتفا کنیم، وقتی در بازدیدها میزان هزینه کرد مالی موسسات آموزشی مدنظر باشد، وقتی در ارزشیابی از عملکرد کارکنان کاهش هزینه های مالی ملاک امتیاز و تشویق باشد، وقتی آموزش و دانش آموز (که فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت هر کشوری هستند) در کارزار بروکراسی اداری زیر چکمه های کاهش هزینه های مالی له شوند، نباید انتظار معجزه داشت.
بازدید از سایت مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی امام حسین (ع) را به علاقه مندان روان شناسی و مشاوره توصیه می کنم.
خبر نامه های الکترونیک تابستان و پاییز 91 انجمن روان شناسی ایران را می توانید از لینک های زیر دریافت کنید.
بیستمین خبرنامه ی الکترونیک انجمن روانشناسی ایران (تابستان 91)
بیست و یکمین خبرنامه ی الکترونیک انجمن روانشناسی ایران (پاییز 91)
منابع کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی، که توسط آقای رضا انسیان تهیه شده را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.