رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

نقدی بر فرهنگ سازمانی ما


با فزونی روز افزون نیازهای بشری و پیچیدگی روابط انسانی، به منظور پاسخ گویی به این نیازهای گسترده، بشر به فکر تاسیس سازمان افتاد. سازمان ها برای برآورده شدن نیازهایی بوجود آمدند که انسان به تنهایی و بدون همفکری و همراهی دیگران از پاسخگویی به آن ها عاجز بود. بنابراین فلسفه وجودی سازمان تامین نیازهای جمعی افراد است که این امر با همگرایی و همفکری تمامی اعضای سازمان مقدور خواهد بود.

با نگاهی گذرا به رفتارهای برخی ازاعضای سازمان ها و یا ادارات در شهرمان متوجه می شویم که نه تنها این رفتارها در جهت رسیدن به اهداف سازمان که در درون خود منافع جمعی و فردی را نیز به همراه دارد، نیست بلکه دقیقا برخلاف منافع جمعی و سازمانی است.

جو سازمانی حاکم بر برخی ادارات نیکشهر به گونه ایست که سازمان را مستعد رویش جناح هایی می کند که دقیقا در مقابل هم قرار گرفته و سازمان را باعث رکود و ناکارآمدی می کند. در این چنین جوی افراد به جای همکاری و هم افزایی و ترجیح اهداف سازمانی بر اهداف فردی با یکدیگر بر سر منافع فردی رقابت کرده و چه بسا رفتارهایی مانند عیب جویی، تملق گویی، تظاهر، گزارش کذب، مچ گیری، پیدا کردن نقطه ضعف و بزرگ کردن آن­ها، پنهان کاری، بی اعتمادی، لابی گری، سوء ظن داشتن به یکدیگر، خودمحوری و ... تبدیل به رفتارهایی عادی در این سازمان ها و ادارات شود.

 

 

اولین همایش هم اندیشی پیشگیری از سوانح و حوادث جاده ای در شهرستان نیکشهر

امروزه تصادفات رانندگی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه است. در کشور ما نیز سالانه حدود 27 تا 30 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده و حدود 250 هزار نفر زخمی می شوند. استان سیستان و بلوچستان از استان هایی است که آمار تصادفات رانندگی در آن نسبت به سایر استان بسیار بالا است. 

بنده در اولین همایش هم اندیشی پیشگیری از سوانح و حوادث جاده ای در شهرستان نیکشهر  با مقاله ای تحت عنوان "بررسی دموگرافیک جان باختگان و مصدومین تصادفات رانندگی در 9 ماهه اول سال 93 در شهرستان نیکشهر "در این همایش شرکت کردم که ظاهرا مقاله جهت ارایه در همایش پذیرفته شده است.

پاسخ

با سلام. خواننده ای که پیام محرمانه گذاشته بود و سوال داشت در صورت صلاحدید از طریق ایمیل as.amiri@yahoo.com در تماس باشه.