موانع به کار گیری روش های فعال تدریس
پژوهشگر:سید شهرام اسدی
با توجه به اهمیت موضوع در این تحقیق، مشکلات به کارگیری روشهای فعال تدریس توسط معلمان دوره ابتدایی شهرستان شهرضا بررسی شد. به عبارت دیگر مشکلات به کارگیری روشهای فعال تدریس در چهار سطح: مشکلات مربوط به یاددهنده، مشکلات مربوط به یادگیرنده، مشکلات مربوط به برنامهریز و مشکلات مربوط به کلاس درس به عنوان متغیر مورد بررسی قرار گرفت.
در این پژوهش از روش توصیفی از نوع پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری را کلیه کلاسهای دوره ابتدایی شهرستان شهرضا در پایههای مختلف در سال تحصیلی 84-83 همراه با آموزگاران کلاسها و مدیران مدارس تشکیل میدهند. 20 درصد کلاسهای تشکیل دهنده جامعه آماری نیز (105 کلاس) همراه با آموزگار هر کلاس و مدیران مدارس حجم نمونه آماری را تشکیل که با روشهای نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم و تصادفی ساده انتخاب شدند.
ادامه مطلب ...