رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

ماجرای اراده و امید

دوستم هانسزیمر حادثه شدیدی با موتور سیکلت داشت و دست چپش از کار افتاد . " خوشبختانه من راست دستم " او این را در حالی گفت که داشت با مهارت برایم یک فنجان چای می ریخت . " چیز هایی که می توانم با یک دست انجام دهم شگفت آور است . " با وجود آن که انگشت های دستش را از دست داده بود در کم تر از یک سال آموخت که با یک هواپیما پرواز کند .

ادامه مطلب ...

من آموزگار خویشم


من به چشمانم می آموزم که تنها زیبایی ها را ببیند.
من به زبانم می آموزم که فقط زمانی انتقاد کند که راهی دیگر برای اصلاح امور وجود نداشته باشد.
من به دستانم می آموزم تا نوازش بر سر انسان ها، حیوان ها، گیاهان و اشیا را یاد بگیرند.
من به پاهایم می آموزم از جایی عبور کنند و به جایی بروند که شاهراهی برای سعادت و کمال باشد.
من به قلبم می آموزم برای کسی بتپد که لایق عشق من باشد.
من به گوش هایم می آموزم که تنها جملات مثبت را بشنوند تا از منفی بافی ها و کینه ها دور باشد.
من به خود می آموزم که خود می توانم معلم خود باشم ، به شرط آن که ، هر آنچه را که می آموزم به نفع خود تمام کنم .
من به دلم می آموزم که آرام و دریایی باشد تا بتوانم دیگران را در قطرات عشقم سهیم سازم .
من به روحم می آموزم که خدایی باشد تا بتوانم سخاوت ، صداقت ، ایمان ، عشق ، خلوص ، پاکی ، نجابت ، زیبایی ، و لطافت را به خود و دیگران تقدیم کنم .

من به خود می آموزم.....چرا که من آموزگار خویشم.

منبع

علوم شناختی چیست؟

علوم شناختی که به طور ساده به صورت «پژوهش علمی دربارهٔ ذهن و مغز» تعریف می‌شود، شاخه‌ای میان‌رشته‌ای است که از رشته‌های مختلفی مانند روان‌شناسی، فلسفه ذهن، عصب‌شناسی، زبان‌شناسی، انسان‌شناسی، علوم رایانه و هوش مصنوعی تشکیل شده است. این علم به بررسی ماهیت فعالیت‌های ذهنی مانند تفکر، طبقه بندی و فرایندهای که انجام این فعالیتها را ممکن می‌کند می‌پردازد. به صورت مشخص تر از جمله اهداف اصلی این رشته پژوهش در زمینه بینایی، تفکر و استدلال کردن، حافظه، توجه، یادگیری، و مباحثی مربوط به زبان می‌باشد.

محققین این رشته در ابتدا سعی داشتند که تفکر انسان را به اجزاء کوچکتری تقسیم کرده، و قوانین و گرامر مشخصی برای کنار هم قرار گرفتن این اجزاء بیابند. به عقیده آنها تفکرات مختلف ناشی از آرایش‌های مختلف این واحدهای کوچک تر فکری بود. بعدها این نحوه بررسی زیر سؤال رفت و نظریاتی مطرح شد که در آنها ادراکات مختلف ناشی از کم شدن یا زیاد شدن شدت اتصالات خاصی در مغز می‌باشد. (ویکی پدیا)

مطالب بیشتر

 

 

از پرواز نترسید.....

پادشاهی دو شاهین کوچک به عنوان هدیه دریافت کرد. آنها را به مربی پرندگان دربار سپرد تا برای استفاده در مراسم شکار تربیت کند. یک ماه بعد، مربی نزد پادشاه آمد و گفت که یکی از شاهین‌ها تربیت شده و آماده شکار است اما نمی‌داند چه اتفاقی برای آن یکی افتاده و از همان روز اول که آن را روی شاخه‌ای قرار داده تکان نخورده است.

این موضوع کنجکاوی پادشاه را برانگیخت و دستور داد تا پزشکان و مشاوران دربار، کاری کنند که شاهین پرواز کند. اما هیچکدام نتوانستند. روز بعد پادشاه دستور داد تا به همه مردم اعلام کنند که هر کس بتواند شاهین را به پرواز درآورد پاداش خوبی از پادشاه دریافت خواهد کرد. صبح روز بعد پادشاه دید که شاهین دوم نیز با چالاکی تمام در باغ در حال پرواز است. پادشاه دستور داد تا معجزه‌گر شاهین را نزد او بیاورند.

درباریان کشاورزی متواضع را نزد شاه آوردند و گفتند اوست که شاهین را به پرواز درآورد. پادشاه پرسید: «تو شاهین را به پرواز درآوردی؟ چگونه این کار را کردی؟ شاید جادوگر هستی؟»

کشاورز که ترسیده بود گفت: «سرورم، کار ساده‌ای بود، من فقط شاخه‌ای را که شاهین روی آن نشسته بود بریدم. شاهین فهمید که بال دارد و شروع به پرواز کرد.»

  

گاهی لازم است برای بالا رفتن، شاخه‌های زیر پایمان را ببریم (البته شاخه‌های زیر پای خودمان نه زیر پای دیگران!)

چقدر به شاخه‌های زیر پایتان وابسته هستید؟ آیا توانایی‌ها و استعدادهایتان را می‌شناسید؟ آیا ریسک می‌کنید؟

آیا کارمندان خود را می‌شناسید؟ آیا تلاش می‌کنید استعدادهای آنان شکوفا شود؟ یا به خاطر ترس از پریدن و پرواز، آنان را به شاخه‌هایی از سازمان وابسته می‌کنید؟ آیا بهتر نیست کارکنانتان توانمند و چالاک باشند؟

از پرواز نترسید.....

معرفی سایت

بازدید از سایت خانه روان شناسی ایران را به علاقمندان روان شناسی توصیه میکنم. برای ورود به سایت روی لینک زیر کلیک کنید.


خانه روان شناسی ایران

در گذشت دکتر هومن



به نقل از روابط عمومی انجمن روانشناسی ایران دکتر حیدرعلی هومن، پیش کسوت برجسته روانسنجی ایران به دیدار حق شتافت. روحش شاد و یادش گرامی.


متن کامل خبر


دانلود پایان نامه های خارجی

آدرس چند سایت که از طریق ایمیل برایم ارسال شده بود، جهت استفاده کاربران و دانش پژوهان در ادامه ذکر شده است .

تز کامل دانشگاهای شمال اورپا

http://www.diva-portal.org/index.xsql?lang=en

تزهای دانشگاه Texas بطور رایگان

http://txspace.tamu.edu/handle/1969.1/2

رساله ها و پایان نامه های دانشگاه MIT

http://dspace.mit.edu/handle/1721.1/7582

دانلود پایان نامه های دانشگاههای استرالیا

http://adt.caul.edu.au/

دانلود پایان نامه های دانشگاه سوئد

http://www.essays.se/

 

 

اولین کنگره سراسری اعتیاد و رفتارهای پرخطر

اولین کنگره سراسری اعتیاد و رفتارهای پرخطر در روزهای 17 و 18 اردیبهشت ماه سال 1392 برگزار خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبگاه کنگره مراجعه کنید.


وبگاه اولین کنگره سراسری اعتیاد و رفتارهای پرخطر